Strategiczne forum networkingowe dla sektora e-retail
II E-COMMERCE
CHALLENGE
#rentowność w dobie kryzysu
23-24 maja 2023 r.
Hotel Courtyard by Marriott, Warszawa
Strategiczne forum networkingowe dla sektora e-retail
II E-COMMERCE
CHALLENGE
#rentowność w dobie kryzysu
23-24 maja 2023 r.
Hotel Courtyard by Marriott, Warszawa


PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
Schemat forum
1 DZIEŃ FORUM, 23 maja 2023 r.
SESJA PLENARNA
– RENTOWNOŚĆ W E-COMMERCE
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA
OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
W E-COMMERCE
SESJA
ROZWÓJ
I DOSKONALENIE
UX
SESJA
POZYSKANIE KLIENTA
& CROSS BORDER COMMERCE
SESJA
ROSNĄCA ROLA DANYCH
I TECHNOLOGII
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ FORUM, 24 maja 2023 r.
SESJA PLENARNA
– KONWERSJA PRZEDE WSZYSTKIM:
WALCZĄC O WZROSTY SPRZEDAŻY
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA
MARKETPLACE
e-commerce stoi
marketplacami
SESJA
WALCZĄC
O NAJWYŻSZĄ RETENCJĘ
SESJA
OPTYMALIZACJA
W E-COMMERCE: LUDZIE
& MAGAZYN
1 DZIEŃ FORUM, 23 maja 2023 r.
8:00
REJESTRACJA I PORANNA KAWA
8:45
ROZPOCZĘCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Banaś, Dyrektor Zarządzający, BRAVE
Katarzyna Klimkiewicz, Dyrektor Zarządzający, BRAVE
SESJA PLENARNA
– RENTOWNOŚĆ W E-COMMERCE
Moderatorka sesji:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL,
Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
9:00
Rentowność w e-commerce w czasach kryzysu
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Magdalena Staszczyk, Niezależny Ekspert ds. Ecommerce
Tomasz Ciąpała, CEO, LANCERTO
Konrad Jezierski, Omni Sales Director – Członek Zarządu, KOMFORT
Marcin Mielniczuk, Dyrektor e-Commerce, EZEBRA
Adam Bułka, Key Account Manager, PAYPO
Moderatorka:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL,
Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
- sposoby podniesienia rentowności: automatyzacja, cięcie kosztów, optymalizacja procesów, ludzie
10:00
RENTOWNY E-COMMERCE PRZY WSPARCIU AI
Dagmara Olchowik, Principal Analytical Consultant, GOOGLE
Dawid Szymula, Field Sales Representative, GOOGLE CLOUD
10:20
Sesja Q&A
10:25
Price image – jak w czasach kryzysu „żonglować” wizerunkiem ceny
Michał Laskowski, Dyrektor e-commerce marki Sinsay, LPP
10:50
Sesja Q&A
10:55
Przerwa na kawę
11:15
BILANS ZYSKÓW I STRAT – KIEDY BIZNES E-COMMERCE JEST OPŁACALNY – FIRESIDE CHAT
Gość:
Tomasz Ciąpała, CEO, LANCERTO
Moderator:
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
11:35
KIEDY AI PRZEJMIE ECOMMERCE?
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
- trendy
- regulacje
- przyszłość AI i eCommerce
11:55
Sesja Q&A
12:00
Leadership by women w e-commerce
– dyskusja panelowa
Panelistki:
Iwona Wojna, Head of eCommerce and Customer Digital, Central Europe and Greater Balkans, PEPSICO
Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, FRISCO
Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i Marketingu, MODIVO & EOBUWIE
Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI
Moderatorka:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL,
Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
- czym przywództwo kobiet różni się od męskiego?
- możliwości, wyzwania, wpływ na biznes
12:45
LUNCH
13:45
PROBLEM SOLVING ZONE:
45-MINUTOWE, MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA
JAK SKALOWAĆ E-COMMERCE?
15 RYNKÓW I 30 MILIONÓW PRODUKTÓW W SYSTEMACH PIM
Adrian Liwiński, Head of
E-commerce (CTO),
EXORIGO-UPOS
Daniel Lipski, Architekt Rozwiązań IT, EXORIGO-UPOS
ENABLING BETTER GROWTH IN
E-COMMERCE – STEERING MARKETING BUDGETS & PRICING
Michael Tatshl, Partner, Austria, SIMON-KUCHER
Tomasz Stec, Partner & Dyrektor Zarządzający CEE, Polska, SIMON-KUCHER
Michał Zimiński, Senior Director, Polska, SIMON-KUCHER
Digital
- efektywność wydatków marketingowych. zastosuj analitykę danych, aby zoptymalizować budżet marketingowy i osiągnąć cele sprzedażowe mniejszym kosztem
- poznaj zaawansowane metody i mechanizmy alokacji budżetu marketingowego
- zrozum, jakie źródła danych są wymagane i co trzeba zrobić, aby stać się najlepszym w swojej branży
Pricing
- benchmarking konkurencji w kontekście strategii firmy; dowiedz się, kogo i jak często monitorować
- ustalanie cen i promocji; zrozumienie kluczowych zasad dotyczących zarządzania promocjami
- zrozumienie skłonności klienta do zapłaty; steruj swoimi cenami z perspektywy klienta
KLIENTA KOŃCOWEGO OGARNIE DZIŚ NAWET AI I CHATGPT – ALE DUŻY DEAL B2C/B2B NADAL BUDUJĄ RELACJE!
10 skutecznych technik budowania relacji od zaraz – od NY, przez Hongkong, Wiedeń, Rzym i Sydney
Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
14:30
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA
OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
W E-COMMERCE
Radosław Kropielnicki, Niezależny ekspert
14:50
STREAMLINING SHIPPING: EMPOWERING BUSINESSES TO REDUCE COSTS AND DRIVE CUSTOMER LOYALTY
Daniel Nicolae, CEO
& Co-Founder, INNOSHIP
Natalia Trzewik, Business Development Executive, INNOSHIP
- historia sukcesu klientów Yves Rocher, Leroy Merlin lub Studio Moderna
- wykorzystując zaawansowany algorytm dynamicznej alokacji, sprzedawcy detaliczni mogą obniżyć koszty średnio o 20% i zwiększyć wydajność dostaw nawet o 15%
- prosty interfejs API umożliwia sprzedawcom detalicznym dostęp do ponad 150 opcji dostaw z ponad 15 krajów w celu zagregowania punktów odbioru (wraz z automatami paczkowymi) podczas sprawdzania lub generowania etykiet
15:10
15:15
OPEROWANIE ASORTYMENTEM JAKO ELEMENT OPTYMALIZACJI
Marek Dorsz, Head of
E-commerce Poland, RYOBI.PL
15:40
15:45
E-COMMERCE W EUROPIE – CO POSZŁO NIE TAK?
CZY TO KONIEC WZROSTÓW?
Borys Skraba, CEO, STRIX
16:05
Sesja Q&A
16:10
Przerwa na kawę
16:30
W poszukiwaniu równowagi – jak pogodzić dynamikę wzrostu z rentownością biznesu?
Łukasz Grajewski, Dyrektor e-commerce, SZOPEX DUTKIEWICZ
16:55
Sesja Q&A
17:00
W jaki sposób zoptymalizować koszty w strategicznych obszarach?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Tomasz Szagdaj, Dyrektor e-Commerce, ITAKA
Marek Dorsz, Head of
E-commerce Poland, RYOBI.PL
Robert Balkowski, Kierownik ds. Sprzedaży
E-commerce, KROSS
Marta Sawicka, Head of Strategic Planning, MOLIERA2
Moderator:
Radosław Kropielnicki, Niezależny ekspert
17:40
Zakończenie sesji
SESJA
ROZWÓJ
I DOSKONALENIE
UX
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
14:50
„Z KONSUMENTEM PRZY KOMPUTERZE” – CZEGO O KUPOWANIU ONLINE MOŻE NAUCZYĆ NAS AUDYT UX Z REALNYM UŻYTKOWNIKIEM?
Case study
Maciej Śledziński, Leader, E-Commerce Channel & Marketing Activation Poland, GROHE (LIXIL)
15:15
15:20
JAK ZAPROJEKTOWAĆ SKUTECZNĄ KOMUNIKACJĘ W E-COMMERCE
Paweł Sala, Chief Communication Officer, MESSAGEFLOW
- jak wykorzystać nowoczesne podejście multikanałowe do budowania skutecznej komunikacji ze swoimi klientami
- jak zwiększać szybkość konwersji swoich subskrybentów
- jak zwiększać lojalność swoich klientów
15:40
15:45
JAK ZNISZCZYĆ SWÓJ PROJEKT UX DZIĘKI NIEPOPRAWNEJ ANALIZIE DANYCH?
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
Agata Antoniak, UX/UI Team Leader, EMPIK GROUP
16:10
16:15
16:30
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY ŚCIEŻKI ZAKUPOWEJ
– DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Ewelina Debaisieux, Senior e-Commerce Channel Development Team Manager, DANONE
Kamil Jodełko, Senior
E-Commerce Project Manager Poland & Czech Republic, SEPHORADominik Saturski, Menedżer Ds. Rozwoju Platform On-Line, LEROY MERLIN
Radosław Łach, Sales Director, PRZELEWY24
Moderator:
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
- brak opinii użytkowników
- brak opisu producenta
- niejasny czas zamówienia
- dlaczego jest tak tanio?
17:10
SESJA
POZYSKANIE KLIENTA
& CROSS BORDER COMMERCE
Paweł Wojciechowski
Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
14:50
OD SPRZEDAŻY Z BAGAŻNIKA DO JEDNEGO Z NAJWIĘKSZYCH INTERNETOWYCH SKLEPÓW PIŁKARSKICH W EUROPIE
Wojciech Radziwon, Marketing
& e-Commerce Director, R-GOL
- success story ekspansji R-GOL.com
- co działa, a co niekoniecznie – nasze wpadki
15:15
15:20
10 PYTAŃ, NA KTÓRE MUSISZ ZNALEŹĆ ODPOWIEDŹ, ZANIM ZACZNIESZ BUDOWAĆ MIĘDZYNARODOWY
E-COMMERCE
Dawid Kubiak,
Solutions Architect,
E-POINT
- jaką wiedzę musisz zebrać, żeby być partnerem, a nie petentem dla przedstawicieli technologii
- jak pewnie poruszać się w dostępnych technologiach, z których możesz budować swój e-commerce
- jak planować rozwój, aby uniknąć pułapek, przez które twój e-commerce zawali się pod własnym ciężarem
15:40
15:45
Cross border commerce: jak zacząć?
Piotr Szałaśny, Kierownik e-commerce, MARTES SPORT
- czy najpierw wejść na marketplace, wybadać rynek a dopiero później otworzyć własny e-sklep?
- jak badać potencjał nowego rynku
- koszty marketingowe i operacyjne
16:10
Sesja Q&A
16:15
16:30
POZYSKANIE KLIENTA:
CUK DIGITAL AGENT
– case study w branży ubezpieczeniowej
Marcin Dyliński, Director of Marketing and
E-commerce Department, CUK UBEZPIECZENIA
- Direct Agent – szansa czy zagrożenie? Jak przekuć direct dla Agenta w sukces
- rozwój sprzedaży w punkcie sprzedaży przez rozwiązania omnichannel oraz narzędzia zdalne do obsługi Klienta
- pozyskanie Klienta w świecie ubezpieczeń w pierwszym modelu omnichannel w Europie
16:55
Sesja Q&A
17:00
Jak dziś pozyskujemy nowego klienta
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Artur Rompca, Head of
e-commerce and Digital Marketing, ALPINUS GROUP
Jarosław Uczkiewicz, Dyrektor ds. E-commerce i Digital, GRUPA FERAX
Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel, SIG
Kamil Bąkowski, Marketing & eCommerce Director, ŻABKA JUSH, LITE E-COMMERCE
Moderator:
Tomasz Gutkowski
Head of Business Development, Commerce Platforms, UNITY GROUP
17:40
Zakończenie sesji
SESJA
ROSNĄCA ROLA
DANYCH
I TECHNOLOGII
Moderatorka:
Paula Flis, Starszy Kierownik, Działu
E-Commerce, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA
14:50
WYBÓR JAKO NOWOCZESNA FORMA KONTAKTU
Mateusz Goc, Account Manager, TIDE SOFTWARE
Kamil Paduch, Kierownik Zespołu Sprzedaży, TIDE SOFTWARE
- Cpass
- Sprawna komunikacja
- Ważność klienta
15:10
15:15
MA i smart rekomendacje
w e-commerce
Joanna Kwiatkowska, Vice CEO, Co-founder, Sales Director, KUBOTA
15:40
15:45
CZY UFASZ SWOIM DANYM? JAK JAKOŚĆ DANYCH WPŁYWA NA KOSZTY I EFEKTYWNOŚĆ OPERACYJNĄ
Piotr Biegun, COO, ALGOLYTICS
- wyzwania biznesowe i organizacyjne związane z jakością danych w dobie sztucznej inteligencji, machine learning i personalizacji
- jakie błędy w adresach wpływają na koszty logistyki i efektywność operacyjną
- geoscoring – jak wykorzystać dane adresowe i przestrzenne do identyfikacji nadużyć i oceny ryzyka
16:05
16:10
16:30
JAK WYKORZYSTAĆ OGROMNĄ ILOŚĆ DANYCH (Z KAMPANII ONLINE I SYSTEMÓW TRANSAKCYJNYCH) DO PRZECIWDZIAŁANIA ZAŁAMANIU ŁAŃCUCHA DOSTAW
Marcin Mielniczuk, Dyrektor
e-Commerce, EZEBRA
- prognozowanie koszyków
- badanie potrzeb
16:55
17:00
CO DANE MÓWIĄ O ZMIENIAJĄCYCH SIĘ ZACHOWANIACH KLIENTÓW (OD COVIDU DO INFLACJI)
– DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Mateusz Wróbel,
E-commerce Director, DR.MAX
Andrzej Szałowski, Marketing and
e-commerce Director eurocash.pl, GRUPA EUROCASH
Tomasz Pluta, Principal Analytical Consultant, GOOGLE
Moderatorka:
Paula Flis, Starszy Kierownik, Działu
E-Commerce, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA