Strategiczne forum networkingowe dla sektora e-retail
III e-commerce challenge
Lojalny e-klient
w dobie AI
22-23 maja 2024 r.
RELACJA 2024
III edycja Forum e-commerce challenge, kluczowego na polskim rynku spotkania gromadzącego managerów odpowiedzialnych za: działania e-commerce głównie w sieciach handlowych ale także za sprzedaż online produktów FMCG i dóbr trwałych – za nami!
W dniach 22-23 maja 2024 r. w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie mieliśmy przyjemność przywitać ponad 200 gości. W ciągu 2 intensywnych dni odbyło się w sumie 6 sesji tematycznych:
- MARKETPLACE & CROSS BORDER COMMERCE
- KONWERSJA, CENA, MARŻA
- LOJALNOŚĆ W E-COMMERCE
- RE-COMMERCE
- KOSZTY, OPTYMALIZACJA, RENTOWNOŚĆ
- LOJALNOŚĆ & CUSTOMER JOURNEY
Spotkanie rozpoczęliśmy dyskusją na temat roli AI w działaniach sprzedażowych i wpływu jaki sztuczna inteligencja będzie mieć w przyszłości na funkcjonowanie e-sklepu. Uczestnicy bardzo docenili fireside chat prowadzony przez Borysa Skrabę ze STRIX – z Wojciechem Tomaszewskim z MORELE.NET: Jak wprowadzać innowacje do swojego biznesu, żeby odnieść sukces na ciasnym rynku marketplace? Gościem specjalnym sesji była Cui He z SHEIN, która przedstawiła kluczowe elementy rozwoju dla tej marki.
Pierwszego dnia Forum, tuż po sesji plenarnej odbyły się 3 interaktywne problem solving zones.
Najwyżej oceniony temat warsztatowy to: PROCESS COMMUNICATION MODEL – POZNAJ UNIKATOWY MODEL KOMUNIKACJI, KTÓRY URATOWAŁ MISJE NASA – prowadzony przez Tomasza Jamroziaka, OTWARTE PRZESTRZENIE – gratulujemy!
Wieczorem, tuż po zakończeniu sesji równoległych zaprosiliśmy uczestników na networking, do gry w kasynie i na wyśmienitą, włoską kuchnię!
Sesja plenarna II dnia koncentrowała się wokół strategii zakupowych Polaków, w tym szczególnie przyjrzeliśmy się oczekiwaniom młodych pokoleń: Zetek i Milenialsów. Dyskutowaliśmy o budowaniu doświadczeń konsumenta w sklepie stacjonarnym i przenoszeniu ich do „online” a także o zwiększaniu retencji i obniżaniu kosztów w e-commerce. I to właśnie ta dyskusja: Jak zwiększyć retencję i obniżyć koszty utrzymania najcenniejszych klientów? – uzyskała najlepszą ocenę spośród wszystkich innych tegorcznej dyskusji. Gratulacje dla moderatora za przygotowanie i poprowadzenie a dla panelistów za inspirujące odpowiedzi!
Trzy najwyżej ocenione wystąpienia III edycji forum e-commerce challenge, to:
1/CO ROBIĄ E-SKLEPY ŻEBY ZMNIEJSZAĆ KOSZTY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI? GDZIE SZUKAĆ OSZCZĘDNOŚCI I OPTYMALIZACJI KOSZTOWEJ?
Piotr Suchodolski, Performance Marketing Director, TUTLO
2/JAK OBNIŻYĆ WYSOKIE KOSZTY POZYSKANIA KLIENTA?
Tomasz Kwiatkowski, Dyrektor E-commerce, SKLEPOPON.COM
3/JAK „ZMUSIĆ” KLIENTA ABY KUPIŁ WŁAŚNIE U MNIE?
Oskar Lipiński, Co-owner, Dyrektor e-commerce, DAAG
Najwyżej ocenione warsztaty problem solving zone
PROCESS COMMUNICATION MODEL – POZNAJ UNIKATOWY MODEL KOMUNIKACJI, KTÓRY URATOWAŁ MISJE NASA
Tomasz Jamroziak, Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej OTWARTE PRZESTRZENIE
Najwyżej oceniona dyskusja to:
JAK ZWIĘKSZYĆ RETENCJĘ I OBNIŻYĆ KOSZTY UTRZYMANIA NAJCENNIEJSZYCH KLIENTÓW? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Igor Ruczyński, Niezależny ekspert
Tomasz Leśniak, Head of Traffic Acquisition Poland & Czechia, SEPHORA
Beata Łubiarz, E-commerce Manager, DR IRENA ERIS
dr Wojciech Szymański, Prezes Zarządu, IDEO FORCE
Moderator: Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
Serdecznie gratulujemy!
Szczególne podziękowania należą się moderatorom sesji i paneli dyskusyjnych, którzy dbali o komfort uczestników i sprawny przebieg spotkania oraz najwyższy merytoryczny poziom dyskusji:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL, Współzałożycielka FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
Łukasz Bańkowski, Sales Director, Enterprise, CEE, ADFORM
Jakub Gierszyński, Executive Board Member, GS1 POLSKA
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
Aleksander Lewandowski, eCommerce Platforms & Technology Leader, Marketplace Manager, GROUPE SEB
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
Rami Al Naib, Head of Data Science & AI, UNITY GROUP
Bartosz Ratajewski, Dyrektor e-commerce, RTV EURO AGD
Justyna Skorupska, Co-founder Digital Bridge Programu Mentoringowego dla e-commerce, Członkini Rady E-IZBY
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
Łukasz Woźnica, Head of Business Development, STRIX
Już dziś zapraszamy na kolejną, IV edycję Forum.
Do zobaczenia w 2025 roku!
Katarzyna Klimkiewicz
Managing Director
tel. +48 787 097 492
oraz cały zespół